Wp Header Logo 3296.png

مشق نویسندگی تصویرگران در باغ کتاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما دبیر کارگاه خلق کتاب تصویری با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر گفت: کارگاه نویسندگی که ویژه تصویرگران کتاب کودک است، «تصویرگر- مولف» نام دارد.
آقای پیام ابراهیمی افزود: این کارگاه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه اندازی شده است و تصویرگران در آن برای داستان نویسی همزمان با تصویرگری آموزش می‌بینند.
وی گفت: کتاب‌های کودکی که در این کارگاه خلق می‌شود برای کودکان زیر هفت سال است، اما تصویرگران افراد بزرگسال و از تصویرگران حرفه‌ای هستند.
دبیر کارگاه خلق کتاب تصویری گفت: نکته مهم این کارگاه این است که تصویرگران همیشه تصویرگری کرده اند و داستان‌ها از جای دیگری آمده و به آن‌ها سفارش داده شده است. ولی آن‌ها این بار خودشان می‌نویسند و ما می‌خواهیم ظرفیت‌های قصه گویی شان تقویت شود.
آقای ابراهیمی افزود: شرط ما این بوده که این افراد در نویسندگی صفر باشند، اما در تصویرگری حرفه‌ای باشند تا بتوانیم سطح نویسندگی آن‌ها را بالا بیاوریم.
دبیر کارگاه خلق کتاب تصویری گفت: ما از ایده یابی شروع می‌کنیم. سپس کار را به صورتی جلو می‌بریم که تصویرگران ایده‌ها را بسط دهند و بعد خودشان داستانی بنویسند و در نهایت داستان‌هایی را که نوشته اند تصویر سازی کنند.
وی افزود: افرادی که در این برنامه حضور دارند تصویرگران و هنرمندان شاخصی هستند که کارگاه را هدایت می‌کنند. از آن جمله آقایان علیرضا گلدوزیان در مقام تصویرگر و شاهپور حاتمی به عنوان گرافیست (به دلیل اهمیت نقش گرافیک در کتاب کودک و نوجوان) این کارگاه را جلو می‌برند.
آقای ابراهیمی گفت: این جلسه‌ها در روز‌های ۲۲ و ۲۳ شهریور ادامه دارد و در نهایت به یک نتیجه کلی در ارائه خلق اثر از جانب تصویرگران می‌رسد.
جلسه اول کارگاه خلق کتاب تصویری ۹ مرداد در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

source