Wp Header Logo 740.png

برگزاری بیست و دومین مسابقات ملی بتن

رئیس هیئت مدیره انجمن بتن کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: این رویداد با حضور ۲۰۰ نخبه دانشگاهی و صنعتگران برتر بتن کشور با محور‌های ساخت انواع سازه‌های بتنی توانمند اقتصادی، سبک، پرمقاومت و خمشی برگزار شد.
محمد شِکَرچی‌زاده افزود:ارتقای کیفی و بهبود وضعیت بتن کشور، پاسخ به چالش‌های صنعت تولید بتن و ارتباط میان نخبگان دانشگاهی و فعالان این صنعت از اهداف برگزاری این رویداد بود.
وی گفت: برگزاری مسابقات و ایجاد فضای رقابتی در بین نخبگان دانشگاهی، باعث شده است تا بهترین نتیجه برای سخت‌ترین چالش‌ها به وجود آید همین موضوع موجب می‌شود تا مسابقات میان تولیدکنندگان مورد توجه هیات موسس و هیات مدیره باشد.
رئیس هیئت مدیره انجمن بتن کشور افزود: پیشتر برترین‌های مسابقات ملی در قالب تیم‌های ملی به رقابت‌های بین‌المللی اعزام می‌شدند که شاید دست خالی برمی‌گشتند، اما کسب تجربه بیشتر از مدال و مقام برای ما ارزشمند بود.
عضو هیئت مدیره انجمن بتن ایران نیز با تشریح تاریخچه صنعت بتن و نقش موثر دانشگاه آزاد اسلامی در پیشبرد علم و فناوری در این صنعت و صنایع وابسته گفت: برگزاری چنین رویدادی در فضای صنعت و دانشگاه این امکان را برای شرکت‌های وابسته به صنایع بتن و واحد‌های فعال مستقر در شهرک‌های صنعتی فراهم می‌کند که به جذب ایده‌های خلاقانه پژوهشگران، در جهت تبدیل واحد صنعتی خود به شرکت‌های دانش‌بنیان اهتمام ورزند.
افشاری رئیس دانشگاه آزاد واحد قدس با اشاره به حلقه مفقوده اتصال میان دانشگاه و صنعت گفت: طی نشست‌ها و جلسات مشترکی که تا پایان این رویداد با حضور اندیشه‌ورزان و صنعت‌گران برگزار خواهد شد، چالش‌های ورود فناوری به صنعت بتن و صنایع وابسته احصا و راهکار‌های برون‌رفت از بحران‌ِ کاربست پژوهش‌های نوین در صنایع ارائه می‌شود.
وی افزود: به موازات این رویداد، برنامه‌های متنوع علمی از جمله پیش‌نشست‌ها، کارگاه‌ها، دوره‌های ارتقای پایه نظام مهندسی با مشارکت پیشکسوتان علم و صنعت برگزار و به شرکت‌کنندگان گواهی معتبر اعطا خواهد شد.

source