Wp Header Logo 1686.png

به گزارش ایکنا؛ نشست خبری پویش بین‌المللی «به سمت قبله» با حضور سمیه‌سادات ابراهیمی، مدیر امور ارتباطات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دبیر این پویش؛ روز شنبه، 24 شهریور به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در ابتدای این نشست ابراهیمی با اشاره به آنکه دیپلماسی کانون پرورشی کودکان و نوجوانان با تمرکز بر بازنمایی جهان کودک و نوجوان امروز در راستای حس آزادی‌خواهی و همراهی با جهان کودکانه ذیل دیدگاه‌های دیپلماسی عمومی کانون طی چندماهه اخیر و به‌ویژه آغاز حماسه‌ «طوفان‌الاقصی» و شهادت کودکان و نوجوانان بی‌گناه در غزه مورد توجه ویژه قرار گرفته است یادآور شد: در همین راستا اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای مشارکت کودکان و نوجوانان سراسر جهان، همراهی و همدلی آنها با کودکان و نوجوانان مظلوم و شهید غزه، مشارکت همدلانه جامعه کودک و نوجوان جهان برای همراهی با هم‌سن‌وسالان خود که زیر وحشیانه‌ترین یورش‌های رژیم اشغالگر قدس طی قریب یک‌سال اخیر قرار داشته‌اند؛ پا را فراتر نهاده و در قالب پویش «به سمت قبله» مشارکت آنها را به یاری طلبیده است.

ترویج فرهنگ مقاومت و تربیت نسل عدالت‌خواه میان کودکان آرمان تفکر اسلامی است + فیلم

شعار نوجوان‌محوری کانون پرورش فکری

دبیر پویش بین‌المللی «به سمت قبله» با تأکید بر آنکه موضوع فلسطین علاوه‌ بر آنکه مسئله نخست جهان اسلام بوده و هست؛ امروز با توجه به شعار نوجوان‌محوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موضوع همراهی و همدلی با مشارکت رسانه‌ای نوجوانان در حوزه تولید آثار فرهنگی با رویکرد کنشگری بین‌المللی منتج به راه‌اندازی این پویش بین‌المللی شده ‌است که هم‌بستگی با نوجوانان فلسطینی را از سوی کودکان و نوجوانان جهان اسلام و تمامی جهان با خود به‌ همراه داشته و دارد.

اهداف مهم پویش «به سمت قبله»

ابراهیمی در برشمردن اهداف پویش گفت: «تأکید بر کنشگری بین‌المللی و تعالی افق فکری کودکان و نوجوانان»؛ «آگاهی بخشی بین‌المللی در حوزه پویش «به سمت قبله»؛ «هم‌بستگی کودکان و نوجوانان جهان برای همدلی با کودکان و نوجوانان شهید در غزه به واسطه زبان مشترک رسانه‌ای»؛ «ترویج عدالت‌خواهی در نسل جدید و کمک به تربیت نسل عدالت‌خواه»؛ «تقویت قدرت رسانه‌ای» و «ترویج فرهنگ مقاومت و ایستادگی» به‌عنوان اهداف مهم و پایه‌ای پویش بین‌المللی «به سمت قبله» برنامه‌ریزی و تدوین شده‌است.

وی با بیان آنکه این پویش در بخش‌های «فیلم کوتاه»، «عکس»، «تصویرسازی»، «مستند کوتاه»، «ویدیوکست»، «پادکست»، «سفرنامه» و «نماهنگ» برگزار خواهد شد گفت: ارسال آثار تا پایان شهریور تمدید شده‌ است و اختتامیه این رویداد 16 مهر هم‌زمان با آغاز حماسه «طوفان‌الاقصی» با معرفی برگزیدگان انجام خواهد شد.

حضور کودکان و نوجوانان تمام جهان در پویش «به سمت قبله»

ابراهیمی در ادامه این نشست در پاسخ به پرسش ایکنا مبنی ‌بر نحوه مشارکت کودکان و نوجوانان جهان در این پویش و اینکه آیا تنها متکی بر کشورهای حوزه مقاومت یا سراسر جهان استوار است گفت: طی تعامل با سازمان فرهنگ و ارتباطات، فراخوان این پویش به تمامی کشورها ارسال شد که 59 کشور با حضور رایزنان فرهنگی در قالب وبینار مشترک شرکت کرده‌اند. کشورهای اروپایی؛ امریکای لاتین؛ قاره آمریکا؛ آسیا و افریقا در این پویش و این وبینار حضور داشته‌اند.

وی افزود: همچنین محدودیت و ممنوعیتی برای دیگر کشورها وجود ندارد و ما علاوه‌ بر کشورهای حاضر در این وبینار، فراخوان را به تمامی نمایندگی‌های حوزه کودک و نوجوان و فعالیت‌های فرهنگی آنها در سراسر جهان ارسال کرده‌ایم و آماده دریافت آثار آن‌ها خواهیم بود.

دبیر پویش بین‌المللی «به سمت قبله» در پاسخ به پرسش دیگر ایکنا مبنی بر آنکه تا به امروز و در تجمیع آثار ارسال‌شده تفکیک کشورها مشخص شده‌ است یا خیر؟ گفت: تا به این لحظه هنوز کار تفکیک و تجمیع نهایی آثار رسیده به این پویش به اتمام نرسیده و نمی‌توانیم بگوییم که چند اثر از چند کشور شرکت کرده‌اند. به ‌محض پایان مهلت زمان ارسال، رسیدن به تجمیع و دسته‌بندی به شکل رسانه‌ای این مسئله عنوان خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ اختتامیه نخستین پویش بین‌المللی «به سمت قبله» 16 مهر هم‌زمان با آغاز حماسه «طوفان‌الاقصی» به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد و جوایز برگزیدگان در بخش‌های مختلف این پویش اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

source