Wp Header Logo 1989.png

با اجرای این سامانه در کشور، ایران به جمع سه یا چهار کشوری خواهد پیوست که فناوری سامانه خودکارسازی فشار قوی برق را در اختیار دارند .

***/  بومی سازی تجهیزات سامانه خودکارسازی پست‌های فشار قوی به دست دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: این سامانه در چهار مرحله تعریف شده است و در واقع یک سامانه کامل خودکارسازی فشار قوی برق محسوب می‌شود که در حال حاضر فناوری آن متعلق به نشان های اول دنیا مثل زیمنس، ABB و جنرال الکتریک است .  

سید مهدی مدنی افزود: در ایران نیز با بومی سازی تجهیزات سامانه خودکارسازی پست های فشار قوی برق ، عملا ایران به جمع سه یا چهار کشوری خواهد پیوست که در حال انجام و ارائه این فناوری است. 

وی گفت: متخصصان این شرکت دانش بنیان در راستای بومی سازی تجهیزات این سامانه ، گام های موثری را برداشته اند بطوریکه عملیاتی‌کردن هر یک از این چهار مرحله به صورت جداگانه صرفه‌جویی ارزی خاص خود را دارد، مثلا در مرحله سوم در کمترین حالت، سالانه دو میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی خواهد داشت. 

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان درخصوص اینکه چرا سامانه پست‌های قوی برق به عنوان طرح کلان ملی انتخاب شد، گفت: با بومی سازی این سامانه، هم بحث‌های امنیتی پست‌های دیجیتال و فول دیجیتال پوشش داده خواهد شد، هم پایداری زیرساخت برق کشور تامین می شود و هم هزینه‌‎ها به شدت کاهش می یابد . 

سید مهدی مدنی افزود: همچنین  بحث‌های سایبری و امنیتی، صرفه‌جویی‌های ریالی و ساخت پست به لحاظ فیزیکی ، مسئله مهمی در زیرساخت‌های صنعت برق و پایداری این شبکه است و اهمیت این موضوعات، بومی‌سازی طرح سامانه پست‌های قوی برق را واجد دریافت عنوان طرح کلان کرد.
وی  گفت: این طرح در چهار مرحله در حال اجراست. مرحله اول آن ، ساخت سرور است که به طور کامل انجام شده و مرحله دوم ؛ نرم افزار خودکار سازی (اتوماسیون) است که ۸۰ تا ۹۰ درصد آن تکمیل شده است و در مرحله نهایی به سر می‌برد و مرحله سوم؛  ساخت واحد‌های ادغام است که مراحل اولیه آن انجام شده است .

وی در خصوص ظرفیت تولید این شرکت در ساخت این سامانه‌ها گفت: ما هیچ محدودیتی در تامین نیاز‌های داخلی کشور نداشته و حتی نیم نگاهی هم به صادرات داریم؛ طبیعتا، زمانی که ما به این فناوری‌ها دست پیدا کنیم، مزایای رقابتی خوبی برای صادرات در منطقه خواهیم داشت.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: انجام آزمایش‌های (تست‌) سامانه خودکارسازی پست‌های فشار قوی برق در منطقه خراسان و سیستان، عملیاتی می شود. 

 

 

source