به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در حاشیه افتتاحیه سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از مجموعه کتاب‌های تقریبی با حضور مسعود پزشکیان، رئیس جمهور، و حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، رونمایی شد.

عناوین کتاب‌ها به شرح زیر است:

1-کتاب طوفان الأقصى والتطبیع الأرضیّات، والتداعیات والمستقبل؛ این کتاب به بررسی منابع علمی مستند اعم از کتب، مقالات و سایت های پژوهشی با روش شناسی دقیق و تحلیل عمیق متون در مورد عادی‌سازی ارتباط با رژیم صهیونیستی و طوفان الاقصی و تأثیرات آن می‌پردازد.

2- کتاب نقشبندیه ترکیه؛ ظرفیت ها، چالش‌ها و راهبردهای تقریب مذاهب اسلامی: این اثر مقدمه‌ای است برای شناخت جریان تصوف حاکم بر کشور ترکیه و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این کشور برای ایجاد همدلی، همبستگی و همکاری‌های گسترده در جهان اسلام.

3- کتاب حق حبس در عقود؛ از منظر فقه مذاهب اسلامی: کتاب پیشرو که از زاویه فقه مذاهب اسلامی به موضوع حبس عقود نگریسته و سعی بر آن دارد که قلمرو حق حبس را گسترش داده و در تمامی تعهدات متقابل زمینه تحقق حق حبس را مهیا کند.

4- الدّرة الغرّاء فی بیان أحکام النساء؛ این کتاب با استفاده از منابع و مراجع فقهی شیعه و اهل تسنن، تمامی مباحث فقهی مربوط به زنان را گردآوری کرده و احکام آن را بیان می کند.

5- کتاب بازخوانی انتقادی؛شروط خیزش تمدنی جهان اسلام: این کتاب یکی از نوشته‌های مالک بن نبی است که در سال 1948 به زبان فرانسه منتشر گردید و در سال 1960 توسط عمر مسقاوی لبنانی و عبدالصبور شاهین  به عربی ترجمه شده که اکنون با نگاه انتقادی به فارسی ترجمه شده است.

6- المسلمون وإشکالیة الوحدة: این کتاب به تبیین موضوعات پیرامون وحدت اسلامی پرداخته و تلاش می‌کند مسلمانان را به فوائد وحدت و اتحاد در جهان اسلام و به آثار سوء اختلافات مذهبی رهنمون کند.
 
7- کتاب أهل البیت: یکی از آثار ارزشمندی است «توفیق ابوعلم» یکی از علمای اهل سنت مصر، در سیره و فضایل ائمه اطهار نوشته شده است.

8- کتاب الزواج بغیر المسلم وأحکامه: این کتاب به صورت مقارن و با استفاده از منابع فقهی اهل سنت و شیعه به مسألۀ ازداوج با غیر مسلمان و احکام پیرامون آن پرداخته است.

9-مناصرة علماء الإسلام لعملیة طوفان الأقصی؛الفتاوی والبیانات والخطابات: در این کتاب فتاوای علمای جهان اسلام در حمایت از جنبش غرور آفرین جبهه مقاومت و تشویق مسلمانان به حمایت از این جنبش گردآوری شده است.
 
10- پاسخ به شبهات پیرامون فلسطین و عملیات طوفان الاقصی: در این کتاب سعی شده است شبهاتی که پیرامون حمایت از مقاوت، فلسطین و عملیات طوفان الأقصی توسط بعضی از رسانه‌های معاند تولید شده پاسخ داده شود.
 
11- کتاب هیکلیة النظام السیاسی للدولة؛فی الفقه الإمامی والفقه الحنبلی بقراءته السلفیة دراسة مقارنة تطبیقیة: این کتاب در پی تبیین دیدگاه‌های مختلف علمای جهان اسلام در مورد ساختار نظام سیاسی مورد قبول اسلام است، و سعی شده ساختار نظام سیاسی و دولت از نگاه مذاهب مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

12- چکیده مقالات سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی؛ چکیده193 مقاله بعد از ارزیابی و داوری تأئید و در ا ین مجموعه منتشر شده است.

انتهای پیام/

source