Wp Header Logo 2855.png

جوان آنلاین: کارگردان نمایش “پاداش جنگ” گفت: اکنون با توجه به مشغله‌های مردم پذیرش کمدی برای آن‌ها بیشتر است، در تلاش بودیم تا در پاداش جنگ هم مفاهیم اصلی را به زبان کمدی بیان کنیم.

ثمیلا کریمی کارگردان نمایش پاداش جنگ در گفتگو با جوان آنلاین درباره علت انتخاب این نمایشنامه گفت: این نمایشنامه را دوست داشتم و موضوع آن به نوعی برایم آشنا بود. در کل از آثار کمدی استقبال بیشتری می‌کنم و در شرایط کنونی جامعه خنده و حال خوب برای مردم ما مهم است.

وی افزود: اگر حال مردم خوب باشد، می‌توانند خیلی چیز‌ها را داشته باشند؛ بنابراین بهتر است که درتئاتر بسیاری از حرف‌ها را با حالت کمدی عنوان کنیم چراکه پذیرش مردم در کمدی بیشتر است و همچنین اینکه در حال حاضر جامعه به دلیل مشغله‌های بسیار، پذیرش در کمدی بیشتر است.

این کارگردان درباره پروسه تمرینات نمایش خود توضیح داد: تمرینات از اردیبهشت آغاز شد و تا اواخر خرداد خوانش داشتیم و پس از خوانش هم روی صحنه رفتیم.

کریمی ادامه داد: برای انتخاب بازیگر هم از افرادی استفاده کردم که پیشتر با آن‌ها همکاری داشتم و انرژی مثبتی از آن‌ها دریافت می‌کردم که با صمیمیتی که ایجاد شد، حس مثبت به تماشگر هم منتقل شود.

وی درباره معضلات این روز‌های تئاتر ایران گفت: تئاتر امروز به سمت خصوصی شدن رفته است، در واقع تئاتر ازحالت هنری در حال خارج شدن است و در برخی از مواقع به بنگاه معاملاتی تبدیل شده که حتما باید یک چهره از خواننده، بازیگر یا حتی فوتبالیست داشته باشد تا فروش کند و این معضلی است که هر روز بیشتر می‌شود و انگار یک گونه جدید از تئاتر شکل می‌گیرد.

کریمی یادآورشد: این موضوع کارگردان و گروه‌های اجرایی را به سمت آوردن چهره در تئاتر سوق می‌دهند که با این اقدام هیچ جایی برای هنرمندان واقعی تئاتر نمی‌ماند و این هنرمندان مهجور می‌مانند و جای رسیدگی دارد که چرا به این سمت و سو رفتیم که همه چیز در تئاتر با پول معامله شود. تئاتر در سال‌های گذشته یک قداست خاصی داشت و این قداست در حال از بین رفتن است.

نمایش پاداش جنگ به نویسندگی حسام نامی و ثمیلا کریمی از ۲۶ شهریور تا کنون هرشب در پردیس شهرزاد روی صحنه رفته و تا ۲۰ مهر هم ادامه دارد.

در واقع روایت داستان اینگونه است که زن و شوهر فقیری می‌خواهند آرزو‌های مادی و منافع خود را از راه دستمزد فرزندشان که سربازی در ارتش است، محقق کنند.

محمود راسخ فر، ثمیلا کریمی، حمید عبادی، فاطیما چهاردولی و احمد مطوری بازیگران نمایش «پاداش جنگ» هستند.

source