Wp Header Logo 2901.png

برازش، رییس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی، در حاشیه این جشنواره به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: همه‌ساله در یازده شهریورماه، مراسمی برای تجلیل از فعالان و دست‌اندرکاران صنعت چاپ برگزار می‌شود. اما امسال، به دلیل تقارن با ایام محرم و صفر، این مراسم به همراه نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی برگزار شد.

برازش افزود: در این مراسم، از هشت نفر از دست‌اندرکاران و فعالان برجسته صنعت چاپ استان به طور ویژه تقدیر شد.

وی در خصوص جایگاه صنعت چاپ خراسان رضوی در کشور بیان داشت: استان خراسان رضوی بعد از تهران، در چاپ روزنامه‌ها در رتبه دوم قرار دارد. همچنین، در چاپ کتاب نیز، پس از تهران، مشهد در جایگاه دوم قرار دارد. در زمینه چاپ صنعتی، مشهد در کنار اصفهان و تبریز جزو پنج استان برتر کشور است. با این حال، به دلیل مشکلات ارزی و تحریم‌ها، از تکنولوژی روز دنیا فاصله گرفته‌ایم.

رئیس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی اظهار داشت: بهترین دستگاه‌های چاپ موجود در کشور مربوط به سال ۲۰۱۴ میلادی است و باید آن‌ها به‌روزرسانی شوند. نبود دستگاه‌های با کیفیت به‌روز، بر سایر بخش‌های مربوط به چاپ، از جمله بسته‌بندی مواد غذایی و دارویی، نیز تأثیر منفی داشته و باعث عقب‌ماندگی صنایع مرتبط شده است.

وی تاکید کرد: برای نوسازی و به‌روزرسانی تجهیزات چاپ، لازم است که مسئولین توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشند و اقدامات لازم را برای حمایت از این صنعت انجام دهند. مشکلات روزافزون در حوزه ارز و تحریم‌ها، نیازمند راه‌کار‌های عملی و سریع است.

دکتر برازش از همگان دعوت کرد تا ضمن حضور در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی، از نزدیک با دستاورد‌ها و چالش‌های صنعت چاپ استان خراسان رضوی آشنا شوند.

source