Wp Header Logo 3101.png

مدیر پروژه تهیه و تدوین اطلس کسب و کار‌های خلاق کشور گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۳ استان در سراسر کشور در زمینه صنایع خلاق فعالند و ضمن ایجاد اشتغال و درآمدزایی می‌توانند ارز آوری قابل توجهی برای کشور داشته باشند.

محمد حسن رضوی مدیر پروژه تهیه و تدوین اطلس کسب و کارهای خلاق کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما،  افزود: سال گذشته همکاری مشترکی با ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق انجام شد که در این همکاری موقعیت جغرافیایی و رشته های خلاق در سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: در دنیای امروز صنایع خلاق یکی از بخش‌های نوظهور و مهم در عرصه تجارت جهانی به‌شمار می‌رود، زیرا قابلیت‌های صنایع خلاق تنها محدود به اقتصاد نبوده، بلکه زمینه‌های موثر آن در توسعه هر چه بیشتر مسائل اجتماعی و اشتغال‌زایی از جایگاهی ویژه برخوردار است. تا جایی که پژوهشگران یکی از محورهای پایداری اقتصادی و اجتماعی جوامع را صنایع خلاق می‌دانند. 

رضوی ادامه داد: صنایع کسب و کارهای خلاق از یک سو ارزش اقتصادی خود را از ایده‌های خلاقانه انسان دریافت می‌کنند و از سوی دیگر فعالیت، توسعه و فراگیر شدن این صنایع هرگز آسیبی به محیط‌زیست و منابع تجدیدناپذیر انرژی در جهان وارد نمی‌کند.

مدیر پروژه تهیه و تدوین اطلس کسب و کارهای خلاق کشور تصریح کرد: کسب و کارهای خلاق متشکل از حدود ۳۰۰ نقشه است که در حال حاضر در استان کشور وجود دارد نشان می دهد که کسب و کارهای خلاق در حوزه های مختلف ۱۶ حوزه ای که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است به چه صورت است. کسب و کارهای خلاق در کشور نشان دادند متمرکز هستند و عملا چند استان اصفهان، خراسان رضوی و تهران رو در نظر بگیریم که بیشترین تعداد کسب و کارها در این استان ها هستند.

­

source