به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نتانیاهو نخست وزیر رژیم کودک‌کش اسرائیل طی اظهاراتی متوهمانه که ریشه در باورهای تلمودی آنها دارد، گفته بود: «من دشمنان خود را تعقیب خواهم کرد و آنها را همان‌طور که در تورات نوشته شده نابود خواهم کرد. وقتی دستور دادم حسن نصرالله ترور شود، همه می‌دانستیم که همه ملت پشت این تصمیم هستند…، تغییر موازنه قوا امکان ایجاد معاهدات جدید در منطقه را به‌همراه دارد، زیرا اسرائیل در حال پیروزی است.»

ظاهراً این توهم نتانیاهو مستند به کتاب ناحوم، هفتمین کتاب از دوازده پیامبران موجود در عهد عتیق است، در  بندهایی از این کتاب می‌خوانیم:

«1. خداوند این رؤیا را که دربارهٔ نینواست به ناحوم القوشی نشان داد: 2. یَهُوَه خدایی غیور است و از کسانی که با وی مخالفت ورزند، انتقام می‌گیرد و با خشم شدید آنان را مجازات می‌کند.3. خداوند دیر خشمگین می‌شود، ولی گناه را هرگز بی‌سزا نمی‌گذارد. قدرت او عظیم است و آن را می‌توان در گردبادهای وحشتناک و طوفانهای شدید مشاهده کرد. ابرها خاک زیر پای او هستند! 4. به‌فرمان خداوند دریاها و رودها خشک می‌شوند، چراگاه‌های سبز و خرم باشان و کرمل از بین می‌روند و جنگل‌های سرسبز لبنان طراوت و خرمی خود را از دست می‌دهند. 5. در حضور او کوه‌ها می‌لرزند، تپه‌ها گداخته می‌شوند، زمین متلاشی می‌گردد و ساکنانش نابود می‌شوند. 6. کیست که بتواند در برابر خشم خدا ایستادگی کند؟ غضب او مانند آتش فرو می‌ریزد و کوه‌ها در برابر خشم او خرد می‌شوند. 7. خداوند نیکوست و در روز بلا و سختی پناهگاه می‌باشد. او از کسانی که به او توکل می‌کنند مراقبت می‌کند، 8. ولی دشمنان خود را با سیلابی شدید از بین می‌برد و آنها را به ظلمت مرگ روانه می‌کند.»

همان گونه که در این آیات تحریف‌شده مشخص است، خداوند خودبافته‌ی آنان، این‌چنین خداوند خشمگین و بی‌رحمی است که به صغیر و کبیر رحم نمی‌کند و همه را از دم تیغ می‌گذراند، یهود هم که خود را فرزند خدا، ندیم خدا و مجری فرمان‌های او می‌داند، هر زمانی که اراده کند وحشیانه به سرزمینی حمله کند، این نوشته‌ها را بهانه و توجیه اقدام خود قرار می‌دهد و به این ترتیب تعرّض به جان و مال غیریهود را برای خود مباح تلقی می‌کند. بارها خداوند این توهمات یهود را زیر سؤال برده و با چالش مواجه کرده است؛ به‌عنوان نمونه در آیه 18 سوره مائده می‌فرماید «وَ قَالَتِ الْیَهُودُ وَالنَّصَارَىٰ نَحْنُ أَبْنَاءُ اللَّهِ وَأَحِبَّاؤُهُ ۚ قُلْ فَلِمَ‌یُعَذِّبُکُمْ بِذُنُوبِکُمْ ۖ بَلْ أَنْتُمْ بَشَرٌ مِمَّنْ خَلَقَ…؛ و یهود و نصاری گفتند: ما پسران خدا و دوستان اوییم. بگو: [اگر گفتار شما درست است] پس چرا خدا شما را به گناهانتان عذاب می‌کند؟ بلکه شما هم بشری هستید از مخلوقاتی که خدا آفریده است.»

این خواب‌زدگیِ تاریخیِ نتانیاهو نشان می‌دهد که آنها به‌پشتوانه یک ایدئولوژی ساختگی که برایشان تبدیل به اعتقاد عمیق مذهبی شده است، به‌راحتی و با این افسارگسیختگی، دست به چنین جنایت‌های وحشتناکی می‌زنند.

محمدتقی تقی‌پور دبیرکل جمعیت حامیان آزادی قدس درباره این باور یهودیان صهیون می‌گوید: این مسئله ازآن‌جایی اهمیت دارد که یکی از اسفار تلمود زندگی در آن سرزمین را به‌منزله ایمان فرض کرده‌اند. در تلمود که توسط علمای یهود نگاشته شد و به سند نژادپرستی یهود مشهور است، آمده است؛ “هرکس داخل ارض موعود زندگی کند، مؤمن شمرده می‌شود و هرکس بیرون آن زندگی کند، خدا با او نخواهد بود.”، در عین حال، یکی از مشکلات اساسی که میان یهودیت وجود داشته است، مسئله تعیین دقیق حدود سرزمین موعود است.

وی می‌افزاید: مفهوم محوری که تمام محورهای اعتقادی آنان را پوشش می‌دهد، “ماشیح‌باوری” یا “مسیحاباوری” است، آنها معتقدند حضرت عیسی علیه السلام پیغمبر نبود و ایشان را تکذیب و تکفیر کردند و به‌قول خودشان به صلیب کشیدند؛ آنها قائلند بر اساس وعده‌های انبیای بنی‌اسرائیل و کتب آنها، ماشیح ظهور خواهد کرد.

تقی‌پور در تحلیل خود درباره استراتژی دشمنان صهیونی گفت: درگیری‌هایی که اکنون در منطقه به‌ویژه لبنان است، وضعیتی در راستای یک استراتژی است. اسرائیل وقتی در سال 1948 تأسیس شد، استراتژیست‌های یهودی دور هم نشستند و گفتند؛ “راهبرد اسکان یهودی از اطراف و اکناف عالم و ایجاد دولت یهودی تمام شد. حالا چه مرحله‌ای باید باشد؟ «پریفیرال؛peripheral » یعنی پیرامونی، به این معنا که پیرامون ما باید امن شود تا موقعیت ما تحکیم و تثبیت شود”.

بنابراین تصورات امثال نتانیاهو مبتنی بر دیدگاه تمدنی است، دیدگاهی که به‌قول خودشان بناست یهود را سرور عالم کند، این باور کهن ریشه در حماقت آباء و اجداد آنها دارد که به‌دلیل سرکشی و گستاخی و تکبرشان بارها از سوی خداوند مورد لعن قرار گرفته‌اند؛ چرا که این تکبر و گستاخی به‌حدی است که حتی پیامبران الهی را از دم تیغ می‌گذراندند، تا جایی که دست به ترور عیسی علیه السلام زدند، هرچند خداوند در قرآن تأکید می‌کند که این ترور با مکر خدا نافرجام ماند، خداوند در آیه 112 سوره آل‌عمران درباره پیامبرکشی یهودیان می‌فرماید:

«ضُرِبَت عَلَیهِمُ الذِّلَّةُ أَینَ ما ثُقِفوا إِلّا بِحَبلٍ مِنَ اللَّهِ وَحَبلٍ مِنَ النّاسِ وَباءوا بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ وَضُرِبَت عَلَیهِمُ المَسکَنَةُ ۚذٰلِکَ بِأَنَّهُم کانوا یَکفُرونَ بِآیاتِ اللَّهِ وَیَقتُلونَ الأَنبِیاءَ بِغَیرِحَقٍّ ۚ ذٰلِکَ بِما عَصَوا وَکانوا یَعتَدونَ؛‌ یعنی هر جا یافت شوند، مهر ذلت بر آنان خورده است؛ مگر با ارتباط به خدا، (و تجدیدنظر در روش ناپسند خود،) و (یا) با ارتباط به مردم (و وابستگی به این و آن)؛ و به خشم خدا، گرفتار شده‌اند؛ و مهر بیچارگی بر آنها زده شده؛ چرا که آنها به آیات خدا، کفر می‌ورزیدند و پیامبران را بناحق می‌کشتند، اینها به‌خاطر آن است که گناه کردند؛ و (به حقوق دیگران) تجاوز می‌کردند.

اما خداوند به‌خلاف توهم نخست وزیر رژیم کودک‌کش اسرائیل، نابودی و سرکوبی آنها را در دو مرحله وعده می‌دهد و می‌فرماید «فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی‌بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ‏ الدِّیارِ وَ کانَ وَعْداً مَفْعُولاً؛ هنگامى که نخستین وعده (از دو فساد بنی‌اسرائیل) فرا رسد، بندگانی از خودمان را که سخت‌پیکار هستند، بر شما مى‏‌فرستیم (تا سخت فساد شما را در هم کوبند حتى براى به‌دست آوردن مجرمان) دِیرها را جست‌وجو مى‏‌کنند و این وعده‌‏اى است قطعى». (اسراء / 5) و در سایر آیات قرآن، صالحان را وارثان اصلی زمین معرفی می‌کند که بناست به‌رهبریِ امام عصر عجّل اللّه تعالی فرجه کفر و ظلم را ریشه‌کن کنند و به صاحب اصلی آن بازگردانند. 

انتهای پیام/+

source