به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شب گذشته یکشنبه 15 مهر 1403 – تالار وحدت میزبان کنسرت «نسل خلیل» به سرپرستی هژیر مهرافروز بود.

این کنسرت در حالی برگزار شد که رسانه‌های خارجی به شدت در حالِ فضاسازی بودند تا تاثیرات منفی روی مردم ایران بگذارند. در شب‌های گذشته، رسانه‌های خارجی تمام توان و تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا جنگ روانی بزرگی را به راه بیاندازند و آرامش را از مردم ایران بگیرند. با این حال اما روال عادی فعالیت‌های فرهنگی و هنری نشان از بی‌تاثیریِ فعالیت‌های این رسانه‌ها در سطح جامعه شده است.

 

موسیقی ,
شب گذشته علاوه بر مخاطبان بسیاری که به دیدنِ کنسرت «نسل خلیل» آمده بودند؛ محمدجواد ظریف وزیر خارجه اسبق کشورمان به همراه برخی دیگر از مدیران عرصه‌های مختلفِ کشورمان، مهمان ویژه این کنسرت بودند.

 

آغاز این اجرا با نواختن و خواندنِ چند قطعه به صورت گروه‌نوازی و یک تکنوازیِ عود همراه بود.

موسیقی ,
هژیر مهرافروز در بخشی از این کنسرت گفت: در کنسرت قبلی پدرم درگیر بیماری بود و عمل قلب باز داشت و من مدام مسیر کرمانشاه و تهران را می‌پیمودم. در چنین اوضاعی اجرا برای ما کاری سختی بود. چون در همان زمان پدر در اتاق احیا بودند.

او در ادامه قطعه «سماع» را پدرش تقدیم کرد.

تکنوازی تنبور با نوازندگیِ هژیر مهرافروز و تکنوازی دف با نوازندگیِ شهریار نظری بخش‌های دیگر این برنامه بودند.

موسیقی ,
«ناز آفرین»، «شراب ارغوانی»، «شوق وصل» (بی کلام)، «یار مرا»، «گل و بهار»، «گوش کشان»، «عاشقی»، «تو دیدی»، «تو مرو»، «سحری»، «بروید ای حریفان» آثاری بودند که در این کنسرت اجرا شدند.

دو قطعه «کنج میخانه»، «گوش کشان» برای اولین بار در کنسرت اجرا شدند.

موسیقی ,
اعضای گروه «نسل خلیل» عبارتند  سرپرست و خواننده گروه : هژیر مهرافروز (سرپرست و خواننده گروه)، از شهریار نظری (نوازنده دف)، امین یساولی (نوازنده عود)، داریوش چاوشی (نوازنده سازهای کوبه‌ای)، امین رحیمی (نوازنده دودوک)، سید میثم احمدی (مدیر اجرایی)، پرند احمدی (مدیر روابط عمومی)، شادی گودرزی (طراح لباس)، مرضیه طبرستانی، فریده ملکی، کامران احمدی (عوامل اجرایی).

 

عکس‌ها: مهدی آزادبخت

انتهای پیام/

source