Wp Header Logo 705.png

جوان آنلاین: مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اینکه دفاع مقدس و مقاومت یک بحث تاریخ گذشته نیست، گفت: همه مردم کشور بدون هیچ محدودیتی و از طریق نمایشگاه مجازی و با یارانه خرید کتاب می‌توانند کتاب خریداری کرده و با پست رایگان دریافت کنند. 
علی رمضانی، مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با اشاره به دغدغه‌هایی که درباره برپایی این نمایشگاه در تاریخ فعلی وجود داشته‌است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که برای برپایی این نمایشگاه وجود داشت، میزان استقبال مردم از نمایشگاه بود که به همت مسئولان استانی و اطلاع‌رسانی‌های به موقع و گسترده هم درباره کنگره شهدا و هم برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، امید این می‌رود که مردم استقبال خوبی داشته‌باشند. 
وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری با حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بر استفاده از فضای مجازی برای تبلیغ کتاب تأکید فرمودند، انتظار می‌رود تا مردم و مسئولان استان مازندران نیز از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغ هر چه بیشتر این نمایشگاه استفاده کنند. 
مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار نسخه کتاب در این نمایشگاه در حال عرضه است، اظهار داشت: کتاب بهترین محصول فرهنگی برای تبیین و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس است. اطلاع‌رسانی و تبلیغ برای جذب مخاطب به این نمایشگاه ملی یک ضرورت است. 
رمضانی در ادامه با قرائت بخشی از کتاب «آذرخش مهاجر» شامل خاطرات جاویدالاثر «احمد متوسلیان» گفت: شهید متوسلیان در زمان رسیدن نیرو‌ها در سال ۱۳۶۱ به لبنان می‌گوید: «در حال حاضر دشمن وسیع‌ترین تهاجم خود را علیه لبنان شروع کرده و بر همه مسلمانان آزاده جهان واجب است که به فریاد مردم مظلوم لبنان برسند.» متوسلیان در ادامه به سخن بنیانگذار انقلاب اسلامی که «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود» اشاره می‌کند. وی با تأکید بر این سخن بنیانگذار انقلاب که «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود» تصریح کرد: دفاع مقدس و مقاومت یک بحث تاریخ گذشته نیست، بلکه بحث امروز و هر روز است و همین نکته را در سخنان دیروز مقام معظم رهبری نیز شنیدیم. 
مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران ادامه داد: آنچه در نمایشگاه کتاب امسال تفاوت دارد، این است که همه مردم کشور بدون هیچ محدودیتی و از طریق نمایشگاه مجازی و با یارانه خرید کتاب می‌توانند کتاب خریداری کرده و با پست رایگان دریافت کنند. رمضانی با اشاره به جایگاه و اهمیت فضای مجازی برای تبلیغ کتاب و کتابخوانی، خواستار فعالیت مردم شریف مازندران در فضای مجازی برای معرفی ویژگی‌های نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و مقاومت به سایر هم استانی‌ها با هدف بازدید از این نمایشگاه شد. 
سردار حسین معروفی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین نیز در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه ملی دفاع مقدس گفت: برپایی نمایشگاه‌هایی از این دست موجب ترویج فرهنگ دفاع و مقاومت شده و هر چه بیشتر اتحاد و استحکام را در بین مردم تقویت می‌کند. 
معروفی همچنین با بیان اینکه برای ترویج دفاع مقدس باید هوشمندانه عمل کرد، افزود: برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ دفاع مقدس باید به جزئیات آن پرداخت و بهترین وسیله برای پرداختن به جزئیات، کتاب است. 
سردار سیاوش مسلمی نیز در این آیین با بیان اینکه برای برگزاری کنگره سرداران شهید مازندران زحمت‌های فراوانی کشیده شده، گفت: همه دست به دست هم دادند تا نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در شهرستان قائمشهر برگزار شود. 
وی افزود: نمایندگانی از ۳۱ استان کشور برای مراسم اختتامیه سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در قائمشهر حضور خواهند داشت. 
سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت همه روزه در دو نوبت صبح (۹- ۱۲) و عصر (۱۶- ۲۱) پذیرای بازدید‌کنندگان در استان مازندران است. این نمایشگاه که تا جمعه ۱۳ مهرماه ادامه دارد، میزبان ۱۰۳ ناشر از استان‌های مختلف کشور است و بیش از پنج هزار جلد کتاب با موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در گونه‌های مختلف ادبی، تاریخ شفاهی، رمان، داستان کوتاه و بلند، خاطره، زندگینامه، شعر و پژوهش برای گروه‌های مختلف کودک و نوجوان و بزرگسال را به مخاطبان خود عرضه می‌کند.

source