Wp Header Logo 1116.png

در سفر به شیراز

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ۲ طرح مهم موزه منطقه‌ای فارس و باغ‌ موزه مشاهیر در شهر شیراز دیدن کرد.

بازدید وزیر میراث فرهنگی از روند ساخت باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای فارس
به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدرضا صالحی‌امیری با حضور در سایت باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای فارس که یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های فرهنگی کشور محسوب می‌شود از نزدیک در جریان روند پیشرفت این طرح‌ها قرار گرفت. این دو طرح مهم فرهنگی و گردشگری بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی کشور است که در شمال آرامگاه حافظ در حال ساخت می‌باشد.

مساحت موزه منطقه‌ای فارس سی‌هزار مترمربع پیش‌بینی‌شده و شامل چهار گالری اصلی با مساحت یک هزار و ششصد مترمربع، یک پیش‌گالری، سالن اجتماعات و آمفی‌تئاتر، سینما تک، آزمایشگاه، نمازخانه، کافی‌شاپ و گنجینه امن اموال است.

موزه منطقه‌ای از ایمن‌ترین سازه‌های کشور بوده که محل نگهداری اشیای خاص است و دیوار‌های آن ضد انفجار ساخته شده است.

باغ‌موزه مشاهیر نیز نوزده هزار مربع زیربنا دارد و قرار است پس از بهره‌برداری، تندیس چهل و هشت تن از شعرای ایرانی و خارجی در آن به معرض نمایش و معرفی گذاشته شود.

این باغ‌موزه دارای کتابخانه تخصصی است و نشست‌های مرکز حافظ‌شناسی در آینده در آن برگزار خواهد شد. همچنین با راه‌اندازی این باغ موزه، محور گردشگری قابل‌توجهی در شهر شیراز راه‌اندازی می‌شود.

وزیر میراث‌فرهنگی همچنین از مجموعه فرهنگی تاریخی ارگ کریم‌خانی شیراز دیدن کرد.

بازدید وزیر میراث فرهنگی از روند ساخت باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای فارس ** 
ارگ کریم‌خانی در شیراز یکی از بنا‌های ارزشمند و مهم دوره زندیه است. این بنای ملی دارای فضای سبز گسترده‌ای است و تأمین آب موردنیاز مجموعه در قالب اجرای طرح آب‌رسانی در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس قرار گرفت چراکه در سال‌های اخیر شاهد خشک شدن چاه قدیمی در این مجموعه بودیم. طرح انتقال آب از بیرون محوطه به این مجموعه تاریخی با مشارکت شهرداری منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز اجرا شده است.

طرح آب‌رسانی به درون ارگ کریم‌خانی به علت خشک‌شدن چاه آب در این مجموعه است و لوله‌گذاری‌ها برای آبدهی فضای سبز موجود در حیات مرکزی ارگ کریم‌خانی است و فواره‌های حوض‌های آب در این مجموعه فعال شده‌ است.

source