Wp Header Logo 1143.png

­رئیس سازمان غذا و دارو گفت: دولت ۲۰۰ میلیون دلار بابت نوسازی تجهیزات و ملزومات پزشکی اختصاص می‌دهد.

تخصیص 200 میلیون دلار  برای نوسازی  تجهیزات پزشکی
به گزارش ­خبرگزاری صدا و سیما، سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو در افتتاحیه نمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی گفت: دولت اعتباری را برای نوسازی ماشین آلات شرکت‌ها در نظر گرفته باشد و ٢٠٠ میلیون دلار بابت ماشین آلات تولید با معرفی وزارت بهداشت به حوزه ارزی بانک مرکزی تخصیص می‌یابد و بحث تعرفه‌های گمرکی مشکل هر سال ماست و برخی تعرفه‌های ما شهریور ابلاغ شد و در قانون بودجه ١۴٠۴پیشنهاد اینست تعرفه قبلی تا زمان اعلام تعرفه جدید به قوت باقی باشد تا مشکل برنخوریم.

­رئیس سازمان غذا و دارو افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده تا شرکت‌ها ریال ارز را ١٠ درصد نقدی و ٩٠ درصد مابقی با بازپرداخت پنج ماهه پرداخت شود و ۵٠ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است. تسهیلات ویژه برای طرح ملی در نظر گرفته شده است تا تسهیلات ارزی یکساله و سایر مزایای تعلق بگیرد.

سید حیدر محمدی گفت: ١١ هزار میلیارد تومان مطالبات شرکت‌هاست و شرکت‌ها از چالش‌های بیمارستان‌ها خبر دارند و هم اکنون بیمارستان‌ها بهره‌ور نیستند و اصطحلاک بیمارستان‌ها زیاد شده و درامد‌ها از مسیر بیمه‌ها با تاخیر زیاد به دستشان می‌رسد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بیش از ٣٠ هزار میلیارد بدهی مراکز درمانی در دارو و تجهیزات پزشکی است و یکی از راهکار‌ها تسریع در پرداخت بدهی سازمان‌های بیمه‌گر است.

source