Wp Header Logo 1929.png

به گزارش شهرآرانیوز، در ابتدای این نشست، رضا عرفانی، دبیر سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی، با اشاره به فرایند برگزاری اظهار کرد: من نماینده یک گروه هفت‌نفره هستم و مستقل از این تیم نیستم. هرکدام از آن‌ها می‌توانستند جای من باشند. من یاد گرفتم که تئاتر یعنی گروه و کارکردن گروهی سخت است. راضی‌نگه‌داشتن تمام اعضای گروه کار غیرممکن و سختی است. در همه این سال‌ها یاد گرفتیم که مشورت کنیم و بپرسیم و قبل از اینکه بخواهیم عمل کنیم تمام جوانب را در نظر بگیریم. 

عرفانی ادامه داد: من خیلی خوش‌شانسم که در این دوره مشاور‌های بسیار خوبی داشتم. مهدی خاتمی یکی از مشاوران رسمی خوب ما در این جشنواره بودند که مشخصاً در بخش عکس و تئاتر، ما را همراهی کردند. بخش نمایش‌نامه‌نویسی و نمایش‌نامه‌خوانی این جشنواره نیز با هم‌فکری و مشورت جواد اشکذری و رضا افشاری به نتیجه رسید. از دبیرانی که در ادوار گذشته، این جشنواره را به بهترین شکل ممکن برگزار کردند، دعوت کردم تا در این جلسه حضور به هم برسانند و از تجربه آن‌ها استفاده کنم. من ادامه راه آن‌ها هستم و مشورت‌های این دوستان برای من بی‌نظیر بوده است. 

دبیر سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر خراسان‌رضوی بیان کرد: این جشنواره مشورتی‌ترین جشنواره تاریخ تئاتر خراسان رضوی است؛ از این جهت که هیچ انتخابی در هر بخشی بدون مشورت صورت نگرفته است. این جشنواره برای جوان‌هاست و به‌نوعی پوست‌اندازی برای تئاتر خراسان رضوی به حساب می‌آید. ما باید حضور نسل جوان را که از هر نقطه‌ای از استان وارد حوزه تئاتر شده‌اند، بپذیریم. 

عرفانی خاطرنشان کرد: قاطعانه اعلام می‌کنم این بهترین هیئت‌ بازبینی است و من پای تک‌تک رأی‌هایی که دادند، هستم و باافتخار از آن‌ها یاد می‌کنم. من فکر می‌کردم برای مجاب‌کردن کانون پرورش فکری، شهرداری و حوزه هنری باید تلاش‌های بسیاری داشته باشم، اما آن‌ها بسیار همدلانه و با هر توانی که داشتند از من و این جشنواره حمایت کردند. از همکاری آن‌ها بسیار تشکر می‌کنم. باور من این است که حوزه هنری در بخش جوان می‌تواند بسیار مؤثر باشد؛ زیرا متولی بخش جوان ماست و آقای عسگری با درک این موضوع، صفر تا صد، پای کار ما بودند. هنرمندان تئاتری باید این موضوعات را بدانند و قدردان باشند.

وی با اشاره به جزئیات جشنواره، تصریح کرد: ما با ۱۸۶ اثر کارمان را برای بازبینی شروع کردیم، اما بنا به درخواست‌های زیادی که از سایر شهرستان‌های خراسان رضوی شد، افراد متقاضی را در لیست بازبینی‌ها قرار دادیم و در نهایت، با ۲۲۰ اثر در دو بخش اصلی و ویژه کار بازبینی‌ در دور اول تمام شد.

دبیر سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی (رضوان) تأکید کرد: به این‌ ترتیب، از یکم تا ۱۵ آبان ۱۴۰۳، بخش ویژه جشنواره، کودک‌و‌نوجوان، جوان و نمایش‌نامه‌خوانی، در شهرستان‌ها به صورت هم‌زمان اکران عمومی می‌شود. بخش ویژه شامل عکاسی تئاتر، نمایش‌نامه‌نویسی، نمایش‌نامه‌خوانی و تئاتر کودک و نوجوان، با استقبال زیادی روبه‌رو شده است. این حضور به‌قدری دلگرم‌کننده است که امیدوارم در سال‌های بعد نیز میزبان این علاقه‌مندان باشیم.

source