Wp Header Logo 1943.png

محسن مفتحی؛ کارگردان و تهیه‌کننده فیلم کوتاه «تولد نیما» در گفت‌وگو با ایکنا خبر داد: بعد از ساخت آثاری چون «سوگند رضا» و «اتاق خاکستری» بار دیگر با «تولد نیما» تلاش دارم موضوعات اجتماعی را در قالب سبک زندگی و تاثیر آن را در کاهش بزه‌هایی چون اعتیاد مورد توجه قرار دهم.

وی افزود: فیلم کوتاه، تاثیرگذارترین زبان برای انتقال مفاهیم است چون کوتاهی زمان اجازه می‌دهد، مخاطب با فیلم ارتباط برقرار کند درحالیکه در آثار بلند و داستانی، گاهی مواقع طولانی شدن قصه سبب کسالت تماشاگر شده و او را از مضمون دور می‌کند.

این فیلمساز ادامه داد: در حوزه آثار اجتماعی، آثار بسیاری با محوریت اعتیاد ساخته شده است که عمدتاً تلاش دارند تصویری ظاهری از این آسیب رایج داشته باشند اما در این فیلم می‌خواستم با توجه به زمان 15 دقیقه‌ای که در اختیارم است ریشه‌یابی اعتیاد را بکنم.

مفتحی تصریح کرد: تحقیقاتی که در حوزه آسیب‌هایی اجتماعی انجام داده‌ام نشان می‌دهد، ایمان و دینمداری، عاملی مهم برای ایمن ماندن افراد ‌است. در همین رابطه اگر نگاهی به جامعه پیرامون خود بیندازید متوجه می‌شوید میزان اعتیاد در آدم‌های مذهبی بسیار پایین است. همچنین سبک زندگی که در خانواده‌ها وجود دارد تاثیر بسیار زیادی روی گرایش آنها به آسیب‌های اجتماعی دارد. در این میان خانواده‌هایی که سبک زندگی ایرانی – اسلامی را برای خود انتخاب می‌کند از مشکلات رایج تا حدود بسیاری در امان هستند.

وی ادامه داد: ایده این داستان برگرفته یک اتفاق حقیقی است که در یکی از نقاط محروم کشور رخ داده و با تلفیقی از حقایق موجود در جامعه به تصویر کشیده می‌شود. پرداختن به مسائل مختلف جامعه و آسیب‌های اجتماعی همواره دغدغه من بوده و تلاش دارم در قاب تصویر به آگاه‌سازی هر چه بیشتر خانواده‌ها و جامعه کمک کنم‌.

این فیلمساز در انتها تصریح کرد: «تولد نیما» در یکی از مناطق محروم حد فاصل تهران و کرج به تصویر کشیده می‌شود و قرار است به جشنواره‌های داخلی و خارجی ارسال شود.

وی در پایان گفت که عاطفه حبیبی، افشان روزی، نغمه برجی، سهیل قاسم‌خانی، علی تهرانی و تهمینه گل‌نیا، محمدرضا علی‌نژاد و محمدمهدی عزیزاللهی ایفای نقش می‌کنند. 

انتهای پیام

source