Wp Header Logo 2517.png

با حضور در منزل «اسماعیل داوری»؛

سرهنگ جوشقانی به‌همراه چند تَن از مدیران و کارشناسان سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با حضور در منزل «اسماعیل داوری» هنرمند پیشکسوت عرصه عکاسی از چندین دهه تلاش و فعالیت او در حوزه دفاع مقدس تجلیل کرد. 

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، در راستای تجلیل و تکریم از پیشکسوتان حوزه هنر دفاع مقدس، سرهنگ «سید مجید جوشقانی» رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس به‌همراه چند تَن از مدیران و کارشناسان آن سازمان، با حضور در منزل «اسماعیل داوری» هنرمند پیشکسوت عرصه عکاسی ضمن دیدار با وی از چندین دهه تلاش و فعالیت او در حوزه دفاع مقدس تجلیل کرد. 

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس از هنرمند پیشکسوت عرصه عکاسی تجلیل کرد

اسماعیل داوری متولد ۱۳۳۸ است که با شکل‌گیری انقلاب به عکاسی اجتماعی پرداخت و سال ۶۰ فرصت یک‌ساله‌ای یافت تا در دانشکده صداوسیما نزد بهمن جلالی آموزش‌های تکمیلی عکاسی را ببیند. پس از آن به دلیل علاقه‌ به عکاسی از جبهه‌ها، به استخدام در روابط عمومی ارتش در آمد. وی سال‌های زیادی را با شهید صیاد شیرازی همراه بوده است و از لحظه لحظه‌های تلخ و شیرین با او بودن را با دوربین آنالوگ و دیجیتال، خود ضبط کرده است.

وی سال ۷۲ مدرک درجه ۲ هنری (معادل کارشناسی ارشد) را از وزارت ارشاد دریافت کرد و در سال ۷۴ نیز به عنوان برترین عکاس زلزله گیلان انتخاب شد. 

در این نشست صمیمی، آقای داوری برخی خاطرات چندین ساله حضور در این عرصه را بازگو و یادآور خاطراتی از شهدای گرانقدر دفاع مقدس شدند و در ادامه نیز اشاره‌ای به برخی مشکلات حوزه آرشیو و نگهداری عکس‌های دفاع مقدس کردند. 

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس از هنرمند پیشکسوت عرصه عکاسی تجلیل کرد

در پایان، رئیس سازمان هنری و امور هنری دفاع مقدس ضمن اشاره به موهبت ارزشی وجود هنرمندان متعهد در حوزه دفاع مقدس تاکید کرد با این دیدار‌های بدور از تکلف باید یاد و خاطره بزرگ مردان هنر عرصه دفاع مقدس را گرامی داشت و این مجاهدت‌ها را نسل به نسل و سینه‌به‌سینه منتقل کرد. 

سرهنگ سید مجید جوشقانی با اعطای لوح تقدیر و هدیه از زحمات و هنرمندی اسماعیل داوری در عرصه هنر دفاع مقدس قدردانی کرد.

انتهای پیام/ 118

source