به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب «حکم طلا»، نوشته سید ناصر هاشمی از سوی انتشارات دارالجمال به زبان عربی ترجمه و منتشر شد. این اثر تلاش دارد در قالب داستان، به قضاوت‌های امام علی(ع) بپردازد.

قضاوت‌های امیرالمؤمنین، امام علی(ع)، در مناقشه‌های مختلف از جمله نکات جالب درباره زندگی ایشان است که بارها در روایت‌های تاریخی ذکر شده است. هاشمی در کتاب حاضر، با در نظر گرفتن همین روایت‌ها، تلاش دارد با زبان داستان، مخاطب نوجوان خود را با بخشی از تدبیر و درایت امیرالمؤمنین، امام علی(ع) آشنا کند.

نویسنده در کتاب جدید خود 10 مورد از این قضاوت‌ها و داوری‌ها را برای جوانان و نوجوانان بازنویسی کرده تا به واسطه خواندن آن‌ها، هم کمی سبک زندگی امام علی (ع) را تجربه کنند و هم از داوری‌ها و حکم‌های طلایی این حضرت لذت ببرند. کتاب «حکم طلا» ما را سر سفره دانایی امیرالمؤمنین مهمان می‌کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: وقتی علی(ع) صحبت‌های زن اول را شنید نگاهی به زن دوم انداخت. زن دوم هم همین حرف‌ها را زد، البته همه را به نفع خودش گفت. هر کدام خود را محق می‌دانست. بعد از اینکه صحبت آن‌ها تمام شد. علی(ع) اول کمی نصیحت‌شان کرد که با هم کنار بیایند ولی وقتی دید که هر دو حق را به خود می‌دهند و هیچ‌کدام کوتاه نمی‌آیند آن‌ها را از عذاب خدا ترساند، ولی باز هم هر دو حرف خود را می‌زدند. علی بعد از کمی فکرکردن سر بلند کرد و نگاهی به من انداخت و گفت: «قنبر! برو ارّه‌ای بیاور.»… .

ترجمه عربی کتاب «حکم طلا» به قلم احمد احمد و با تصویرگری حسین آسیوند در 128 صفحه منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

source