Wp Header Logo 2664.png

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اوایل هفته گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده بود که یک نوازنده درحالی که ساز در دست داشت در باند پرواز پشت به هواپیمایی ایستاده بود و خبر از ممنوعیت ورود ساز به داخل هواپیما را داد نگر اینکه برای ساز بلیت مجزا خریداری شود و این موضوع پرسش‌های دیگری از جمله وضع قوانین جدید برای ورود و خروج ساز به هواپیما وضع شده است؟

برای سازهای بزرگ باید بلیت خریداری شود!

در این راستا مقصود اسعدی سامانی_ دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در پاسخ به این سوال که آیا ورود ساز به هواپیما ممنوع شده است؟ به ایسنا گفت که ممنوعیتی برای ورود ابزار آلات موسیقی که قابلیت قرارگیری در قفسه بالای صندلی مسافر را دارند، وجود ندارد.اما سازهای بزرگ که به دلیل ایمنی پرواز امکان قرار گرفتن در جلوی پای مسافر را ندارد و در قفسه های کابین هم جا نمی شوند و از طرفی مسافر تمایل به تحویل و انتقال به قسمت بار هواپیما را نداشته باشد طبق مقررات یاتا به دلیل رعایت مسائل ایمنی امکان حمل درکابین هواپیما را نخواهند داشت مگر در مواردی که بلیت دیگری برای آن خریداری شود و روی صندلی قرار گیرد.

اما سئوال اصلی این است که آیا اساسا بخشنامه جدیدی در خصوص ممنوعیت ورود ساز به کابین هواپیما در روزهای اخیر ابلاغ شده است؟ که پاسخ دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی به این سئوال منفی بود.

از ممنوعیت پرواز سازها تا دفاعِ اهالی موسیقی از جزایر سه‌گانه ایران/ پایان شایعه قهر محسن چاوشی با ترانه سرایش

حسین علیزاده با گروه «هم‌آوایان» در اروپا

حسین علیزاده آهنگساز شهیر ایرانی همراه با گروه «هم‌آوایان» تور کنسرت خود را در اروپا آغاز می کند و قرار است در شهرهای مختلف اروپا قطعاتی از موسیقی ایرانی را به خوانندگی مهدی امامی و زهره قلی‌پور برگزار کند.

واکنش اهالی موسیقی بر گزافه‌گویی اتحادیه اروپا و ادعا مالکیت بر جزایر سه‌گانه ایران

بعد از گزافه‌گویی اتحادیه اروپا و ادعا مالکیت بر جزایر سه‌گانه توسط امارات هنرمندان موسیقی نسبت به مواضع اتحادیه اروپا واکنش نشان دادند. در همین راستا گروه موسیقی «رنگی از نغمه دور» به سرپرستی حامد دِژابَر با اجرایی بر اساس موسیقی مقامی (زاگرس) نام ایران را با نام اقوام زند نگه داشتند. حامد جلیلی مدیر دفتر سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پستی به این موضوع واکنش نشان داد.

از ممنوعیت پرواز سازها تا دفاعِ اهالی موسیقی از جزایر سه‌گانه ایران/ پایان شایعه قهر محسن چاوشی با ترانه سرایش

دورماندن از محسن چاوشی برای حفظ رفاقت

حسین صفا از جمله شاعران و ترانه‌سراهایی است که در یک پروسه زمانی تقریباً طولانی مدت همکاری مستمری با محسن چاوشی خواننده شناخته شده موسیقی پاپ داشت. همکاری که از مقطعی تقریباً قطع شد و موجب به وجود آمدن حواشی زیادی در میان هواداران خواننده پرطرفدار این سال‌ها شد.

این حواشی همچنان ادامه داشت تا اینکه طی روزهای گذشته حسین صفا اقدام به انتشار مطلبی در یک استوری کرد که تا حدی می‌تواند روشن کننده وضعیت همکاری این ۲ در حوزه موسیقی باشد.

حسین صفا نوشت:

«نه آشنایی‌ام امروزی است با تو همین که می شناسمت از خواب‌های کودکی ام (حسین منزوی)

من دوستان انگشت شماری دارم (کم‌تر از انگشتان یک دست) و محسن چاوشی بزرگ‌ترین و محرم ترین و ارجمندترین آنها است. بارها پیش آمده که سکوت ما (چه کنیم که هر ۲ اهل سکوت و انزواییم) باعث شده شائبه‌هایی ایجاد شود مبنی بر وجود اختلاف میان ما!

محسن چاوشی (این جانِ جوان و مرد جوانمرد) تنها کسی است که مصاحب هر روزه من است. گویی از زمانی که نبوده ایم با هم بوده ایم. حتی اگر روزی نباشیم. بازهم باهم خواهیم بود.

مدتی پیش، هردوی ما با انگیزه فاصله گرفتن از حواشی و عمیق ماندن دوستی مان (چه زمانه بی رحمی) تصمیم گرفتیم واسطه‌ای را که بین مان بود، یعنی همکاری هنری را کنار بگذاریم تا از قضاوت‌ها و دخالت‌ها و نقل قول مغرضانه و … دور بمانیم. تصمیم که خیر بود. تمامِ تمام ماجرا این است.»

«سیمرغ» با ۱۰۰ نوازنده ایرانی در«قاف» جان می گیرد

فرهاد فخرالدینی هم بعد از یک دهه دوری از صحنه قرار است «منظومه سیمرغ» (قاف) را آذرماه روی صحنه ببرد. فخرالدینی این اثر موسیقایی را بر اساس «منطق‌الطیر» (شاهکار ماندگار عطار نیشابوری) در پنج موومان ساخته و قرار است آن را به همراه ارکستری متشکل از حدود ۱۰۰ نوازنده شناخته‌شده‌ی موسیقی کلاسیک ایران به اجرا در آورد.

کنسرت «منظومه سیمرغ (قاف)» از سی‌ام آبان‌ ۱۴۰۳ درتالار وحدت اجرا می شود.

از ممنوعیت پرواز سازها تا دفاعِ اهالی موسیقی از جزایر سه‌گانه ایران/ پایان شایعه قهر محسن چاوشی با ترانه سرایش

انتشار تک آهنگ «هم قفس» علیرضا قربانی

تک‌آهنگ «هم قفس» به خوانندگی علیرضا قربانی به عنوان تازه‌ترین محصول موسیقایی این هنرمند در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

از ممنوعیت پرواز سازها تا دفاعِ اهالی موسیقی از جزایر سه‌گانه ایران/ پایان شایعه قهر محسن چاوشی با ترانه سرایش

در این تک‌آهنگ غلامرضا طریقی شاعر و حسام ناصری آهنگساز بخشی از عوامل اجرایی را تشکیل می‌دهند.

۲۴۳۵۷

source