آیا خوانندگان خود را با اصطلاحات تخصصی اشتباه گرفته اید؟
DepositPhotos.com سلام، خواننده گرامی.
bImejtaH ‘e’ vItul.
اون چیه؟ قسمت آخر رو نگرفتی؟ بگذارید دوباره امتحان کنم:
Oe säsìlpey nga lu ramunong fìtrr.
هوم هنوز هیچ زنگی به صدا در نمی آید؟ یک بار دیگر:
امیدوارم امروز حالتون خوب باشه
آه، حالا ما به یک زبان صحبت می کنیم!
اگر در ابتدا احساس کردید کمی گم شده اید، نگران نباشید. شما به تازگی دنیای گیج کننده اصطلاحات تخصصی را تجربه کرده اید. من با کلینگون، زبان داستانی پیشتازان فضا، و به دنبال آن Na’vi از آواتار شروع کردم، قبل از اینکه در نهایت به انگلیسی خوب قدیمی رسیدم.
این ترن هوایی که من به شما معرفی کردم بی شباهت به این نیست که در اصطلاح تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. نظرسنجی اخیر VoiceNation پرده این هرج و مرج زبانی را کنار زده است. این شرکت از 1000 آمریکایی در صنایع مختلف و گروه های سنی مختلف نظرسنجی کرد تا بفهمد مردم کدام اصطلاحات را می فهمند و کدام را نمی دانند. نتایج؟ بیایید بگوییم که ما همه در یک صفحه نیستیم – یا حتی یک کتاب را می خوانیم.
اطلاعات بیشتر از مشاور فوربس بهترین حسابهای پسانداز با بازدهی بالا در سال 2024 توسط کوین پین مشارکتکننده بهترین حسابهای پسانداز سود 5 درصدی سال 2024 توسط کسیدی هورتون مشارکتکننده خوانندگان در صنایعی مانند تولید، مراقبتهای بهداشتی، و استانداردهای پنجگانه گزینشهای دارویی با شرایط نادرست بودند. بازاریاب هایی که این بخش ها را هدف قرار می دهند توجه داشته باشند: Clarity بهترین دوست جدید شماست.
کارگران جوانتر، بهویژه ژنرال Z، احتمال بیشتری داشت که از اصطلاحات واژگان استفاده کنند و درک کنند. کارگران مسنتر، بهویژه آنهایی که 55 تا 64 سال سن دارند، بیشتر در معرض خاراندن سر قرار میگیرند. بنابراین، مخاطبان خود را بشناسید. آیا آنها از زبان خود ناراحت هستند، یا فکر خواهند کرد که شما حرف های بیهوده می زنید؟
ما نمیتوانیم تأثیر اصطلاحات تخصصی بر فرهنگ محیط کار را نیز نادیده بگیریم. چهل و سه درصد از کارگران بر این باورند که اصطلاحات تخصصی شرکتی می تواند کسانی را که آن را درک نمی کنند، از خود دور کند. بیست و سه درصد احساس می کنند که باعث می شود افراد حرفه ای تر به نظر برسند. به عبارت دیگر، اصطلاحات تخصصی، دسته اداری است که هیچ کس نمی خواهد به آن بپیوندد.
اکنون، بیایید 10 اصطلاح اصلی که بیشتر درک نشدهاند را تشریح کنیم و به گزینههای جایگزین نگاه کنیم تا بتوانید هنگام نوشتن و ویرایش، وضوح را در خط مقدم نگه دارید.
در اینجا شما آن را دارید: 10 اصطلاح اصلی در اصطلاح تجاری که بیشتر مردم را گیج می کند
دریافتی شماره 1 – 61 درصد از پاسخ دهندگان، اقیانوس را بجوشانند. سعی می کنید یک اقیانوس کامل را بجوشانید؟ این همان چیزی است که این عبارت به آن اشاره می کند – یک کار غیرممکن و بیش از حد پیچیده. در عوض، آن را ساده نگه دارید. سعی کنید از عباراتی استفاده کنید که رویکرد را ساده می کند، پروژه را کاهش می دهد، یا مسائل را بیش از حد پیچیده نمی کند. هر گزینه بدون سردرگمی به موضوع می پردازد.
شماره 2 – COP (بستن بازی) COP (بسته بازی) باعث شد 56٪ از پاسخ دهندگان – که بدیهی است بازیکنان کریکت یا گیمرها نیستند – سر خود را خاراندن کنند. در شرایط محل کار، COP به معنای پایان روز کاری است، اما 56٪ از مردم آن را دریافت نکردند. به جای آن فقط تا پایان روز بگویید. ساده، واضح، بدون نیاز به منابع ورزشی.
شماره 3 – پلکان استراتژیک پلکان استراتژیک توسط 42 درصد از نظرسنجیکنندگان اشتباه فهمیده شد. این اصطلاح به یک استراتژی تجاری اشاره دارد که در آن چشم انداز کلی خود را به نقاط عطف کوچکتر و دست یافتنی تقسیم می کنید و امکان اجرای متمرکز و انطباق در طول مسیر را فراهم می کند. آن را به عنوان یک نقشه راه برای موفقیت در نظر بگیرید که هر مرحله بر روی آخرین قدم استوار است. سعی کنید در عوض از رویکرد مرحلهای یا استراتژی افزایشی استفاده کنید. هیچ کس استعاره راه پله را از دست نخواهد داد.
#4 – لبه خونریزی لبه خونریزی – ugh; کمی غمگین است همچنین 40 درصد از پاسخ دهندگان آن را اشتباه درک کردند. این عبارت به فناوری یا نوآوری هایی اشاره دارد که آنقدر جدید هستند که خطرناک هستند. بسیار پیشرفته اما آزمایش نشده و فشار دادن مرزها با برخی خطرات راه های واضح تری برای انتقال ایده هستند. شاید خون را درونی نگه دارید، جایی که به آن تعلق دارد؟
شماره 5 – دوش ایده حمام ایده 35 درصد از پاسخ دهندگان را گیج کرد. این فقط طوفان فکری است، مردم. به استفاده از طوفان فکری یا جلسه ایده ادامه دهید. نیازی به ایده باران کردن نیست.
آیا شرکت شما به دوش ایده نیاز دارد؟
Renae Gregoire#6 — HayMake Hay را 27 درصد از پاسخ دهندگان اشتباه فهمیده بودند. این استعاره کشاورزی از قرن شانزدهم می آید و به معنای بهره بردن از شرایط مساعد است: Whan the sonne shynth, make hey (Dialogue Proverbes English, 1546). هر دو از فرصت استفاده می کنند و در حالی که شرایط خوب است عمل می کنند، عبارات جاری و مستقیم تر هستند.
شماره 7 – عرشه کلمه عرشه 26 درصد از پاسخ دهندگان را متحیر کرد. یک عرشه یک ارائه است – یک عرشه اسلاید. به جای آن فقط ارائه یا اسلاید بگویید. نیازی نیست کسی را گیج کنید.
8 – تفکر 360 عبارت تفکر 360 18 درصد از پاسخ دهندگان را سردرگم کرد. این به معنای در نظر گرفتن همه دیدگاه ها با استفاده از آینده نگری، آینده نگری و بینش است. تفکر از همه زوایا و در نظر گرفتن هر منظری توصیفی تر و درک آن آسان تر است.
شماره 9 – مورد عمل عبارت اقدام مورد سوء تفاهم 14 درصد از پاسخ دهندگان بود. این یک وظیفه است که باید تکمیل شود. بنابراین، چرا آن را آنطور که هست نمی نامیم؟ وظیفه بیشتر درک می شود و نیاز به عمل را بیان می کند. (اوه. این عبارت در کارنامه من است. شنیده شده!)
10 – محتوا پادشاه است من نمی توانم باور کنم که محتوا در لیست قرار گرفته است، حتی اگر تنها 13 درصد از پاسخ دهندگان (احتمالاً نه بازاریابان) آن را گیج کننده دانستند. این عبارت قرار است بر اهمیت محتوای با کیفیت بالا در هدایت نتایج کسب و کار تأکید کند. محتوای باکیفیت باعث موفقیت می شود تنها یک راه واضح تر برای بیان ایده است.
چه کسی فکر می کند “محتوا پادشاه است” به عبارتی تبدیل می شود که مردم را گیج می کند؟
getty نتیجه نهایی؟ اجتناب از این اصطلاحات اصطلاحی در محتوای بازاریابی شما به این معنی است که پیام شما برای مخاطبان بیشتری قابل دسترسی خواهد بود. به یاد داشته باشید، هدف برقراری ارتباط موثر است، نه تحت تاثیر قرار دادن کلمات کلیدی. وقتی شک دارید، وضوح را به زیرکی انتخاب کنید. مخاطبان شما از شما تشکر خواهند کرد.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. Renae GregoireFollowingاز سال 2002، Renae Gregoire به شرکتهای B2B و رهبران فکری کمک میکند تا ایدههای بزرگ و جسورانهشان را به دنیا برسانند و بر آنها تأثیر بگذارند و برایشان بفروشند. در میان صدها مشتری، او هزاران پروژه محتوایی را اجرا کرده است و همیشه از خوانندگان دفاع می کند و از تجربیات محتوای استثنایی حمایت می کند. او از ژوئن 2023 برای فوربس می نویسد. یک استراتژیست و نویسنده برای کانال های چاپی و دیجیتال، او محتوا را از بالا تا پایین قیف تولید می کند. او که یک ویراستار قوی است، نویسندگان جوان را مربی می کند و به عنوان اولین خواننده عمل می کند و تجربه ای را برای خوانندگان شکل می دهد تا دنبال کنند. برای مدیران ارشد و مشاورانی که از وزن کلمات برای به دست آوردن فرصتها استفاده میکنند، او بهعنوان یک مشاور قابل اعتماد و حقیقتگو عمل میکند، صحبت میکند و در مورد موضوعات پیامرسانی و محتوا راهنمایی میکند. او از نوشتن سوم شخص متنفر است. آیا می خواهید از رنا بیشتر بشنوید؟ برای خبرنامه رایگان Beyond Copy او ثبت نام کنید. “>