Wp Header Logo 230.png

کمدی‌ها همچنان روی دور فروش‌اند و جور بقیه فیلم‌ها را می‌کشند. در سه روز آخر هفته گذشته این «هتل» و «فسیل» بودند که مثل ماه‌های گذشته رونق‌بخش سینما بودند و استقبال نکردن سینماروها از اغلب فیلم‌های روی پرده را بی‌اهمیت جلوه دادند.

«هتل» ساخته مسعود اطیابی در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه هفته پیش بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروخت و ۲۱۴ هزار و ۶۴۷ تماشاگر در ۲ هزار و ۷۶۳ سانس داشت. به طور میانگین در هر سانس ۷۷.۶ تماشاگر این فیلم بودند. همچنین، در این ۳ روز، ۴۲۷ سالن نمایش‌دهنده «هتل» بودند.

«فسیل» ساخته کریم امینی در این سه روز بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخت و ۴۵ هزار و ۴۶۳ نفر را در ۷۷۱ سانسی که در اختیار داشت، به سینما کشاند. میانگین تماشاگر این فیلم در هر سانس در این ۳ روز ۵۸.۹ نفر بود. اکران «فسیل» قرار بود از چهارشنبه هفته گذشته در تهران خاتمه یابد، اما مطابق آمار «سمفا» (سامانه مدیریت فروش و اکران سینما) این فیلم در این ۳ روز در تهران بیش از ۸۸۰ میلیون تومان فروش داشته است. تعداد سالن‌های «فسیل» در این ۳ روز تقریبا نصف «هتل» و برابر با ۲۲۱ سالن بود که ۶۰ سالن آن به تهران تعلق داشت.

سومین فیلم پرفروش آخر هفته گذشته انیمیشن «بچه‌زرنگ» بود که بیش از ۲ میلیارد تومان فروخت و ۵۴ هزار و ۸ نفر آن را در هزار و ۲۲۳ سانس تماشا کردند. تعداد سالن‌های این انیمیشن در این مدت ۳۲۸ سالن بود و به طور میانگین در هر سانس ۴۴.۱ نفر به تماشای این فیلم نشستند.

«جوجه‌تیغی» ساخته مستانه مهاجر که از ۲۴ آبان اکران شده و در ژانر کمدی است، در رده چهارمین فیلم پربیننده این ۳ روز بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروش داشت و ۲۶ هزار و ۶۳۰ نفر در ۶۸۲ سانس و ۲۰۳ سالن این فیلم را تماشا کردند. میانگین تماشاگر این فیلم در هر سانس ۳۹ نفر بود.

«گیج‌گاه» ساخته عادل تبریزی که آن هم مایه‌های کمدی دارد، در این ۳ روز بیش از ۸۹۰ میلیون تومان فروخت و ۱۷ هزار و ۳۱۱ تماشاگر آن را در ۶۲۳ سانس و ۱۹۱ سالن به تماشا نشستند. میانگین تماشاگر این فیلم در هر سانس ۲۷.۷ نفر بود.

«عامه‌پسند» ساخته سهیل بیرقی بعد از ۵ فیلم اولین درام اجتماعی است که در سه روز آخر هفته گذشته بیش از ۶۵۶ میلیون تومان فروخت و ۱۱ هزار و ۴۹۲ تماشاگر در ۴۲۴ سانس و ۱۳۳ سالن داشت. این فیلم به طور میانگین در هر سانس ۲۷.۱ تماشاگر داشت.

کمدی‌ها در گیشه توقف‌ناپذیرند و ذائقه سینماروها را شکل می‌دهند، بی‌آنکه روی سلیقه و نگاه آنها اثر مثبتی داشته باشند.

فروش کمدی‌ها فعلا مهم‌ترین سیاست سینمایی است که مسئولان سینما هم به توفیق روزافزون آن امید فراوانی بسته‌اند.

source