فورد F-150 رپتور R مدل 2024 به پیشرانه 5.2 لیتری V8 مجهز شده است، که با افزایش 20 واحدی نیرو، اکنون 720 اسب‌­بخار قدرت تولید می­‌کند. حال این خودرو حتی از رم TRX با پیشرانه  6.2 لیتری V8 هلکت نیز 18 اسب­‌بخار نیرومندتر است.

نکته جالب این‌که شرکت فورد در هنگام معرفی رپتور R مدل 2022 با 700 اسب­‌بخار قدرت، اعلام نمودند که با اعمال تغییرات، به حد نهایی عملکرد پیشرانه رپتور در این خودرو دست یافته‌­اند. اما حالا به نظر می‌­رسد که روش‌های تازه‌­ای برای افزایش خروجی پیشرانه، در برابر متخصصان این شرکت قرار گرفته است.

اما چگونه فورد توانسته به این میزان خروجی دست یابد؟ بنابر اعلام خودروساز آمریکایی، این ماموریت مهم با کاهش اتلاف هوای ورودی از طریق طراحی مجدد کاپوت و مسیر جریان هوا و همچنین بهینه‌سازی عملکرد پیشرانه از طریق کالیبراسیون آن، حاصل شده است.

در نتیجه این تغییرات، فورد F-150 رپتور R مدل 2024 اکنون 720 اسب‌­بخار قدرت و 868 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد. البته میزان گشتاور نسبت به مدل سال قبل، تغییری نداشته است.

پیشرانه 5.2 لیتری این خودرو در ماستنگ شلبی GT500 هم نصب شده است، هرچند که خروجی آن به 760 اسب‌­بخار می­‌رسد.

همچون مدل استاندارد، پیشرانه به گیربکس 10 سرعته اتوماتیک متصل می‌شود. سفتی کمک‌­فنرهای جلو قدری بیشتر شده درحالی‌که تایرهای 37 اینچی در رپتور R به صورت استاندارد نصب شده است. به لطف کمک­‌فنرهای دو-سوپاپ جدید ساخت Fox، کیفیت سواری نیز افزایش یافته است.

وزن 2699 کیلوگرمی فورد F-150 رپتور R، تنها 45 کیلوگرم بیشتر از نسخه شش سیلندر این خودرو و البته 181 کیلوگرم سبک‌تر از مهمترین رقیب یعنی رم TRX است.

source