Wp Header Logo 2011.png

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، شیوه نامه اجرایی جهش تحصیلی سال ۱۴۰۴ را ابلاغ کرد.

شیوه نامه اجرایی جهش تحصیلی سال ۱۴۰۴ ابلاغ شد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سالار قاسمی به منظور اجرای بند (ب) ماده (۱۸) آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی، شیوه نامه اجرایی جهش تحصیلی سال ۱۴۰۴ را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

در بخشی از این شیوه نامه آمده است:

با توجه به اهمیت شناسایی و هدایت دانش آموزان دارای ظرفیت‌های ویژه یادگیری و همچنین توجه و کمک به رشد متعادل و همه جانبه شخصیت آنان در طراحی مسیر زندگی آینده متناسب با ساحت‌های شش گانه تربیتی شیوه نامه جهش تحصیلی برای اجرا در مدارس و مراکز جامع سنجش آموزش توان بخشی و مداخله بهنگام رشدی – تربیتی کشور، به شرح زیر ارسال می‌شود.

اهداف

۱ – شناسایی بهنگام دانش آموزان دارای ظرفیت‌های شخصیتی هوشی و روان شناختی ویژه؛

۲-کمک به برنامه ریزی مسیر زندگی دانش آموزان با ظرفیت‌های هوشی و روان شناختی ویژه؛

۳-کمک به رشد متعادل و همه جانبه‌ی دانش آموزان با ظرفیت‌های هوشی و روان شناختی ویژه؛

۴-آگاه ساختن نهاد مؤسسات ارگان‌ها و اولیاء از ظرفیت هوشی و شناختی دانش آموزان دارای ظرفیت‌های هوشی و روان شناختی ویژه

۵- اصلاح، بهبود و ارتقاء فرآیند یاددهی و یادگیری دانش آموزان دارای ظرفیت‌های هوشی و روان شناختی ویژه

مؤلفه‌های جهش تحصیلی

۱ – عملکرد تحصیلی

۲-هوش، شخصیت و ارزیابی بالینی

۳-آمادگی جسمی، عاطفی، روانی و… (بالینی)

source