Wp Header Logo 2049.png

به گزارش شهرآرانیوز، اگرچه مراسم جوایز سینمایی اسکار همواره از شبکه «ABC» پخش شده است، اما تعجب‌آور نیست که دیگر شرکت‌های رسانه‌ای نیز برای به دست آوردن حق پخش این مراسم پرطرفدار تلاش می‌کنند.

در سال‌های اخیر، سرویس‌های پخش آنلاین مانند نتفلیکس و پرایم ویدیو تلاش کرده‌اند محتوای خود را متنوع‌تر کنند و با افزودن برنامه‌های زنده، مشترکان و درآمد تبلیغاتی بیشتری جذب کنند.

طبق گزارش بلومبرگ، یوتیوب پلتفرم ویدئویی پرطرفدار متعلق به گوگل درباره خرید حقوق پخش اسکار تحقیق کرده است. مانند سایر سایت‌ها، یوتیوب نیز علاقه فزاینده‌ای به میزبانی رویداد‌های زنده از طریق «YouTube TV» نشان داده است

مراسم جوایز آکادمی طبق قرارداد فعلی شبکه با آکادمی علوم و هنر‌های سینما تا سال ۲۰۲۸ همچنان از «ABC» پخش خواهد شد. قرارداد جدید شامل حقوق پخش این مراسم از سال ۲۰۲۹ خواهد بود. از بهار امسال، زمانی که دوره مذاکره انحصاری آکادمی با پخش‌کننده قدیمی مراسم یعنی «ABC» به پایان رسید، حق پخش اسکار در دسترس سایر شبکه‌ها و پلتفرم‌ها قرار گرفت.

طبق گزارش ددلاین، دلیل اصلی نرسیدن به قرارداد جدید در دوره مذاکره انحصاری، افزایش هزینه حق امتیاز بود که از سوی آکادمی درخواست شده بود. سال گذشته، بیل کرامر، مدیرعامل آکادمی، شبکه «ABC» متعلق به کمپانی دیزنی را همکاری شگفت‌انگیز توصیف کرد، اما گفت که اطمینان دارد قرارداد بعدی ما برای اسکار بسیار سودآور خواهد بود، صرف‌نظر از اینکه حقوق پخش به چه کسی برسد.

تصاحب حق پخش مراسم اسکار توسط یوتیوب می‌تواند رویدادی را که سال به سال مخاطبان خود را از دست می‌دهد دستخوش تغییر کند و به عنوان پرمخاطب‌ترین پلتفرم ویدئویی جهان، مخاطبان جدیدی برای آن ایجاد کند.

منبع: ایسنا

source